Francja: Majówka 2023


Bonjour!

Foldery turystyczne oznajmiają nam słoneczną pogodę w Cannes, ale realia są... o dżizas! Od rana Lazurowe Wybrzeże tonie w deszczu, a ja pływam w sandałach. Obecnie dogrzewam się klimą w pokoju. Nie pamiętam takiej majówki! Jeszcze wczoraj wieczorem było nawet nieźle, przyjemny letni wieczór. Poszłam pobiegać nad morzem. Planowałam parę kilometrów po całonocnej podróży, a znalazłam się aż w porcie w Cannes, 6 km dalej. W dwie strony to było 12! Nie lubię asfaltu, ale marzyło mi się zaliczenie nadmorskiej promenady. W końcu to taki skromny czas dla mnie. To, co dzisiaj mamy na niebie jednak tak rażąco kontrastuje z tym fantastycznym wieczorem, że od rana boli mnie głowa. Przez cały dzień deszcz się tylko nasilał. A jutro ma być dodatkowo burza. Ta grupa naprawdę nie zasłużyła na takie opady! 47 osób, wszyscy wszędzie na czas, cały program jak w zegarku, Szwajcarzy mogliby sobie czasomierze na nas ustawiać. O! Już są! Czyli 17h30! Kierowcy też o czasie, wszystko podogrywane co do minuty! Nie wiem za co muszę tak cierpieć! Tyle dobrze, że omineła mnie czterogodzinna kolejka pod Wieżą Eiffla, ufff. Serio dzisiaj tyle stali!


Wystawa czasowa w Muzeum Picassa w Antibes tylko do 2 lipca



Uwielbiam te francuskie klimaty



Moja trasa biegowa


W sumie to grupa wcale nie jest pechowa: jeden pan wyciagnął z maszyny w kasynie 60 eur, a jego żona kolejne 24 eur. Tylko skąd ten deszcz?




6 km w jedną stronę: Awe Ja!

16 do 27 maja w tym roku mamy Festiwal Filmowy w Cannes, a zaraz po nim Grand Prix Monaco: 26 do 28 maja. No nie wiem jak to będze z tym wjazdem do Monaco na dzień przed wyścigiem. Miasto będzie przecież sparaliżowane, a naturalnie wtedy też tu będę. 

Póki co jutro mamy 1 Maja, a zatem święto konwaliowe. Post poniżej. Już dzisiaj widziałam pierwszych sprzedawców bukiecików. Ciekawe kto sobie o mnie przypomni i pośle choćby wirtualne kwiaty? 

1 Maja w Paryżu

Grand Prix Monaco 2022

Lazurowa Nicea nocą

Pałac Grimaldich

Lazurowa Nicea

St. Paul de Vence

Lawenda w lipcu

Monaco: Ociekając luksusem

Jak zaręczyny to tylko w Monaco

Festiwal w Cannes 2022

Disneyland i Asterix Parc

Na moście w Avignon

Starówka Lyonu

Muzeum samochodów Miluza

Tour de France Femme

Muzeum Orsay Paryż

Dach Europy

La Defense

Lourmarin

Van Gogh

Antibes 2022

Marsylia

Francja Ludwika XIV

Aix en Provence

Powrót lawendy

Gordes, bosko mi

Smak lodów lawendowych

Wyspy leryńskie: święta Małgorzata

Zielone ogrody Lazurowego Wybrzeża

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Brazylia: Karnawał w Salwadorze

Brazylia: Ale kolory!

Peru: Chwała na wysokościach, Jesus naszym przewodnikiem